«Πράσινο φως» από τη Διυπουργική Επιτροπή στην κατασκευή 12 Δικαστικών Μεγάρων με ΣΔΙΤ – μεταξύ αυτών και του Βόλου – από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.
Η υλοποίηση εγκρίθηκε μέσα από τριπλό διαγωνισμό. Στόχος είναι οι διαγωνισμοί να τρέξουν το δεύτερο εξάμηνο του έτους και να έχουν ολοκληρωθεί σταδιακά μέχρι το 2024.
Πρόκειται για τα Δικαστικά Μέγαρα Θεσσαλονίκης (ανακατασκευή για το συγκεκριμένο), Έδεσσας, Σερρών, Κιλκίς, Λαμίας, Λάρισας, Καρδίτσας, Τρικάλων, Βόλου, Ηρακλείου, Ρεθύμνου Χανίων.
Τα τρία cluster που χωρίστηκαν τα έργα είναι:
Στον πρώτο διαγωνισμό εντάσσονται η ανέγερση του νέου Δικαστικού Μεγάρου Ηρακλείου καθώς και η ανακατασκευή των υφιστάμενων δικαστικών μεγάρων σε Ρέθυμνο και Χανιά.
Στον δεύτερο διαγωνισμό ΣΔΙΤ εντάσσονται η ανέγερση των νέων δικαστικών μεγάρων σε Κιλκίς, Σέρρες και Έδεσσα καθώς και η ανακατασκευή του Δικαστικού Μεγάρου Θεσσαλονίκης.
Στο τρίτο γκρουπ εντάσσονται η κατασκευή νέου δικαστικού μεγάρου σε Λαμία και Βόλο και η ανακατασκευή των κτιρίων σε Λάρισα, Καρδίτσα και Τρίκαλα.
Η διάρκεια των ΣΔΙΤ θα είναι 30 έτη, εκ των οποίων τα πρώτα τρία χρόνια θα αφορούν την κατασκευαστική περίοδο. Το κόστος σύμφωνα με εκτιμήσεις θα ξεπεράσει τα 310 εκατ. ευρώ.
Ο γενικός σχεδιασμός του έργου βασίζεται πρωτίστως στη λειτουργική οργάνωση των υπηρεσιών λαμβάνοντας υπόψη τις παρεχόμενες δικαστικές υπηρεσίες και την επίλυση ουσιωδών ζητημάτων που αντιμετωπίζονται και δυσχεραίνουν το έργο των δικαστικών λειτουργών. Επιπρόσθετα, ο σχεδιασμός των νέων κτιρίων έχει γίνει με γνώμονα την κάλυψη των λειτουργικών αναγκών σε επίπεδο εγκαταστάσεων και υποδομών λαμβάνοντας υπόψη τις υφιστάμενες αλλά και μελλοντικές ανάγκες
Ποιος τα αναλαμβάνει
Με την καθοδήγηση του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, Κώστα Καραμανλή σχεδιάστηκε από τον Γενικό Γραμματέα Υποδομών Γιώργο Καραγιάννη η στρατηγική για την προώθηση των 12 Δικαστικών Μεγάρων. Αναθέτουσα Αρχή του Έργου ασφαλώς θα είναι η Διεύθυνση Κτιριακών Υποδομών (Δ21) της Γενικής Γραμματείας Υποδομών του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών
Η υλοποίηση των έργων αυτών σε ομάδες απορρέει από την ανάγκη συγκέντρωσης όλων των υπηρεσιών των δικαστηρίων σε κομβικά σημεία της χώρας, καλύπτοντας τις στεγαστικές ανάγκες αυτών με την ανέγερση ή ανακατασκευή των Δικαστικών Μεγάρων προκειμένου να επιτευχθεί, αφενός η εύρυθμη λειτουργία των υπηρεσιών και αφετέρου η εξοικονόμηση πόρων και χρόνου.
Είναι ένα ακόμα εμβληματικό ΣΔΙΤ που προωθεί ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, ύστερα από το flyover της Περιφερειακής Θεσσαλονίκης, το Φράγμα Χαβρία, 13 Περιφερειακά Κέντρα Πολιτικής Προστασίας κ.α.
Το κέρδος των ΣΔΙΤ
Με την επιλογή των ΣΔΙΤ, επιταχύνεται ο χρόνος υλοποίησης έργων και επιτυγχάνεται η εναλλακτική χρηματοδότησης του. Σήμερα τα ΣΔΙΤ στην Ελλάδα είναι ίσως η πιο επιτυχημένη μέθοδος, με διεθνείς διακρίσεις και βραβεύσεις για τις καλές πρακτικές και τις διαφανείς διαδικασίες στους διαγωνισμούς.
Επίσης με τις ΣΔΙΤ επιτυγχάνεται η συνεχής και άριστη συντήρηση δημόσιων κτιρίων και η μετατροπή τους σε πρότυπα κτίρια. Το Δημόσιο αναλαμβάνει την αποπληρωμή τους συνήθως μέσω “πληρωμών διαθεσιμότητας”, δηλαδή ενός συγκεκριμένου ποσού που δίνεται σε τακτά χρονικά διαστήματα.
Τέλος, ο ιδιώτης επενδυτής που έχει αναλάβει το έργο-ΣΔΙΤ, μετά το τέλος της περιόδου, υποχρεούται να επιστρέψει το κτίριο στην κατάσταση την οποία το παρέλαβε προς συντήρηση και εκμετάλλευση.
Με τη μέθοδο των ΣΔΙΤ έχουν ήδη η προωθούνται προς υλοποίηση με τη συνεργασία της Γενικής Γραμματείας ΣΔΙΤ, έργα άνω των 2 δισ.ευρώ σε όλο το φάσμα των κατασκευών (κτίρια, οδικοί άξονες, οδοφωτισμός κ.α.) αλλά και πέρα από αυτά (ηλεκτρονικό εισιτήριο, ευρυζωνικά δίκτυα κ.α.).
Πηγή: ypodomes.com
Ακολουθήστε το HappenedNow.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Διαβάστε ολες τις ειδήσεις μας στο Facebook Group και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις