Στις 15 Φεβρουαρίου αποκαλύψαμε στο enikos.gr ότι η Γαλλία δεν επρόκειτο να προσφέρει κανένα από τα πλοία ενδιάμεσης λύσης που είχαν αναφερθεί ως έντονη φημολογία το προηγούμενο χρονικό διάστημα, αλλά τα καταδρομικά κλάσης Cassard.

Παρότι είχαν καλλιεργηθεί προσδοκίες από ορισμένους κύκλους ότι θα προχωρούσαν στην υπέρβαση καταθέτοντας πρόταση για παραχώρηση μίας FREMM – έστω και με την μέθοδο του leasing, η γαλλική πλευρά προχωρά στην προσφορά δύο πλοίων, που «λείπουν» από το ελληνικό οπλοστάσιο και δεν θα λείψουν από το πολεμικό τους ναυτικό. Έχουν εκτόπισμα 5.000 τόνους (έμφορτα), μήκος 139 μέτρα, αναπτύσσουν μέγιστη ταχύτητα 30 κόμβους, διαθέτουν συστήματα ηλεκτρονικού πολέμου και σε ότι αφορά τα οπλικά έχουν μεταξύ άλλων ένα ΜΚ13 εκτοξευτήρα 40 αντιαεροπορικών πυραύλων SM-1MR (εμβέλειας 74 ως 167 χλμ), 8 εκτοξευτήρες αντιπλοϊκών Exocet , τορπίλες και κανόνι των 100mm. Τα πλοία που προσφέρονται είναι το κλάσης Cassard (Type F70 AA & ASW), Jean Bart (AAW) που θα αποσυρθεί φέτος, κατασκευής 1988. Το δεύτερο είναι το καταδρομικό, με δυνατότητες ανθυποβρυχιακού πολέμου (ASW) Latouche-Tréville, που είναι εν ενεργεία και πρόκειται επίσης να αποσυρθεί.

Σύμφωνα με τους Γάλλους, τα δύο πλοία θα μπορούν να εισέλθουν στην υπηρεσία του Ελληνικού Πολεμικού Ναυτικού από το 2022 κιόλας. Παρόλα αυτά, η αλήθεια είναι ότι στο «ελληνικό πεντάγωνο» δεν δείχνουν να έχουν ενθουσιαστεί με την πρόταση, η οποία δεν προσδίδει την επιθυμητή – κατά ορισμένους – υπεροχή που αναζητά το ΠΝ, ιδιαίτερα για τις ανοιχτές θάλασσες.

Οι φρεγάτες Belharra

Σε ειδική εκδήλωση στην γαλλική πρεσβεία, σε «κλειστό» κύκλο, έγινε η παρουσίαση της γαλλικής πρότασης και για την φρεγάτα Belharra που προτείνεται για το ΠΝ, όπου για πρώτη φορά «συστήθηκε» η FDI HN με την ελληνική σημαία στον ιστό της.

Σύμφωνα με τους Γάλλους, η ελληνική έκδοση της φρεγάτας θα περιλαμβάνει μεταξύ άλλων 32 φόρτο 32 βλημάτων Aster, δίνοντας την δυνατότητα να μπορεί να εμπλέξει στόχους σε κάθε κατεύθυνση και να εξασφαλίσει μια hit-to-kill δυνατότητα αντιμετώπισης επίθεσης κορεσμού. Το ραντάρ θα μπορεί να ανιχνεύει «αόρατες» απειλές, από ΜΗ ΕΠΑΝΔΡΩΜΕΝΑ ΟΧΗΜΑΤΑ (UAV και UCAV) έως υπερηχητικούς πυραύλους. Για την αντιμετώπιση των ανθυποβρυχιακών απειλών διαθέτει πλήρη σουίτα σόναρ (τροπίδας και ρυμουλκούμενο). Η εταιρεία NAVAL που ναυπηγεί τις Belharra στην Γαλλία δεσμεύεται για την ναυπήγηση των 3 από τις 4 φρεγάτες στην Ελλάδα, με τα ναυπηγεία Ελευσίνας να προκρίνονται ως τα πιο πιθανά, όπως αποκαλύψαμε πρόσφατα στο enikos.gr.

 

Εκσυγχρονισμός ΜΕΚΟ

Ταυτόχρονα, η γαλλική πρόταση περιλαμβάνει και τον εκσυγχρονισμό των 4ων φρεγατών ΜΕΚΟ, κλάσης ΥΔΡΑ του ΠΝ. Χωρίς να δώσουν περισσότερες λεπτομέρειες, προτείνεται μία λύση που χαρακτηρίζεται «χωρίς ρίσκο καθώς η αναβάθμιση θα γίνει σε συνεργασία με τη Thales που έχει προμηθεύσει το αρχικό Σύστημα Διαχειρίσης Μάχης και θα ηγείται του έργου».

Το πρόγραμμα αναβάθμισης των MEKO ΗΝ προορίζεται να πραγματοποιηθεί στην Ελλάδα, με συμμετοχή της ελληνικής βιομηχανίας, στα ίδια ναυπηγεία που θα επιλεγούν για το χτίσιμο των Belharra.

Του Χρήστου Μαζανίτη

enikos.gr

Ακολουθήστε το HappenedNow.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε ολες τις ειδήσεις μας στο Facebook Group και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις