Χωρίς ουρές και αναμονές και αποκλειστικά με «ανέπαφες» διαδικασίες
Σύντομα (και όταν λέμε «σύντομα», εννοούμε στην Ελλάδα σύντομα, γιατί στην Βρετανία συμβαίνει ήδη) οι ταμειακές μηχανές και οι ταμίες θα αποτελούν παρελθόν για πολλά σούπερ μάρκετ σε Ευρώπη και ΗΠΑ.
Και αυτό γιατί προ ημερών, η τεράστια και πασίγνωστη βρετανική αλυσίδα σούπερ μάρκετ Tesco άνοιξε στο κεντρικό Λονδίνο το πρώτο της κατάστημα χωρίς ταμεία όπου οι καταναλωτές μπορούν να επιλέγουν τα προϊόντα τους και να φεύγουν χωρίς να περνούν από ταμείο.
Το μεγαλύτερο κατάστημα λιανικής της χώρας ανακοίνωσε πως τροποποίησε με έναν τέτοιο τρόπο το πολυκατάστημα στην περιοχή Χάι Χόλμπορν του Λονδίνου ώστε να επιτρέπει στους πελάτες του να ψωνίζουν χωρίς να περιμένουν υπομονετικά (ή ανυπόμονα) στις ουρές των πολυάριθμων ταμείων.
Το νέο αυτό σύστημα, γνωστό ως GetGo, έχει ως μοναδική του προϋπόθεση οι πελάτες να έχουν κατεβάσει την εφαρμογή της Tesco. Έτσι, με την βοήθεια του application αλλά και μιας σειράς καμερών και αισθητήρων βάρους, θα μπορούν να ψωνίζουν ό,τι θέλουν και να φεύγουν.
Η τεχνολογία GetGo, η οποία δημιουργήθηκε και αναπτύχθηκε από την Ισραηλινή start-up Trigo, θα ζυγίζει και ταυτόχρονα κοστολογεί τις αγορές των πελατών, χρεώνοντας το αντίστοιχο ποσό ηλεκτρονικά.
Σε αντίθεση με τις μέχρι προηγούμενες τεχνολογίες όπου είτε ο καταναλωτής σκάναρε το barcode με το κινητό του όταν το έπαιρνε από το ράφι, είτε το σκάναρε ο ίδιος από τα αυτόματα ταμεία, η νέα μέθοδος βασίζεται στην τεχνολογία της τεχνητής νοημοσύνης. Όπως φαίνεται και στο σχετικό βίντεο, ένα δίκτυο από κάμερες και αισθητήρες στα ράφια ανιχνεύουν τι συλλέγει ο καταναλωτής και τον χρεώνει αυτόματα στην κάρτα του – μέσω του σχετικού app που έχει κατεβάσει στο κινητό του.
«Η καινοτομία αυτή προσφέρει ανεμπόδιστα και ανέπαφα ψώνια για τους πελάτες, βοηθώντας τους να γλιτώσουν ακόμη περισσότερο χρόνο. Πρόκειται για μόλις ένα κατάστημα σε πιλοτική φάση, ωστόσο ανυπομονούμε να δούμε τους πελάτες μας να ανταποκρίνονται» εξηγεί ο Κέβιν Τίνταλ, διευθυντής της Tesco.
Σύμφωνα με την ίδια την Trigo, πέρα από τα οφέλη για τους καταναλωτές που γλυτώνουν αρκετό χρόνο από την χρήση των παραδοσιακών ταμείων σημαντικά είναι τα κέρδη για τις αλυσίδες σούπερ μάρκετ (ήτοι, πέρα από την μείωση σε υπαλληλικό προσωπικό) καθώς πραγματοποιούν απογραφή σε πραγματικό χρόνο και μπορούν να καλύψουν πιο άμεσα τις ελλείψεις στο ράφι και την αποθήκη.
Το πρώτο «ανέπαφο» κατάστημα Amazon
Η Tesco μπορεί να είναι το πρώτο σούπερ μάρκετ που εφαρμόζει αυτή την τεχνολογία, αλλά δεν είναι το πρώτο εμπορικό κατάστημα με εντελώς ανέπαφες συναλλαγές. Είχε προηγηθεί, το 2019 το πρώτο μαγαζί της εταιρείας ηλεκτρονικού εμπορίου Amazon χωρίς ταμεία και υπαλλήλους, στη συνοικία του Ιλινγκ στο δυτικό Λονδίνο. Το κατάστημα πρόσφερε τη δυνατότητα στα μέλη του συνδρομητικού προγράμματος Amazon Prime να επιλέγουν και να παραλαμβάνουν τα εμπορεύματά τους χωρίς να πλησιάζουν σε ταμείο.
Στο κατάστημα της Amazon στο Ιλινγκ μπορούν εδώ και περίπου δύο χρόνια να εισέλθουν μέλη του Amazon Prime, χάρη σε έναν κωδικό που αποστέλλεται στο κινητό τους τηλέφωνο. Αφού περάσουν την πύλη του καταστήματος, οι πελάτες μπορούν να επιλέγουν προϊόντα ή να τα παραλάβουν αφού τα έχουν παραγγείλει από πριν. Η όλη διαδικασία ελέγχεται μέσω ενός κλειστού κυκλώματος τηλεόρασης, χωρίς να χρειάζεται καμία ανθρώπινη επαφή με τα προϊόντα να χρεώνονται αυτόματα στο λογαριασμό τους που διατηρούν στην Amazon Prime.
Είναι χαρακτηριστικό ότι ακόμη και αν χρειαστεί να επιδείξει ο πελάτης μια ταυτότητα για την αγορά αλκοόλ, δεν υπάρχει επίσης ανάγκη ανθρώπινης αλληλεπίδρασης. Βάζει την ταυτότητα μπροστά σε έναν ειδικό αισθητήρα, ο οποίος την σκανάρει.
Άλλοι σένσορες στα ράφια καταγράφουν ένα προς ένα τα αντικείμενα που αγοράζονται και αυτά κατόπιν προστίθενται στον λογαριασμό Amazon των πελατών καθώς τα παίρνουν. Οι πελάτες έχουν επίσης την επιλογή να διαγράψουν όσα επιστρέψουν με το που θα τα ακουμπήσουν πίσω στα ράφια, ενώ στο τέλος, με την αποχώρησή τους από το κατάστημα, εκδίδεται μια ηλεκτρονική απόδειξη.
Παρότι τα καρότσια και τα καλάθια έχουν καταργηθεί πλήρως, η Amazon ανακοίνωσε ότι στον χώρο θα βρίσκονται κάποιοι (ελάχιστοι) υπάλληλοι για την τοποθέτηση προϊόντων στα ράφια αλλά και για την παροχή βοήθειας και πληροφοριών στους πελάτες.
Το κατάστημα της εταιρείας διαθέτει περίπου 10.000 είδη γνωστών εταιρειών, καθώς και λαχανικά και φρούτα της σειράς «By Amazon», αγροτικά προϊόντα παραγωγών που έχουν συνάψει συμφωνίες με την Amazon, στο πλαίσιο στρατηγικής στήριξης αγροτικών εκμεταλλεύσεων μικρής κλίμακας στην αγγλική ύπαιθρο, με την Amazon να σχεδιάζει μέσα στους επόμενους μήνες τα εγκαίνια δέκα επιπλέον καταστημάτων Amazon Fresh στη Βρετανία.
Η Amazon διαθέτει ήδη 20 τέτοια παντοπωλεία στις ΗΠΑ, με την επωνυμία Amazon Go. «Η υπομονετική και προσεκτική επέκταση του ομίλου Amazon στη Βρετανία δεν ήταν παρά μία πρόγευση των φιλοδοξιών της Amazon στη Βρετανία», αναφέρει εμφατικά ο αναλυτής της επενδυτικής εταιρείας Shore Capital, Κλάιβ Μπλακ, καταλήγοντας με νόημα πως το κατάστημα στο Ιλινγκ «ενδέχεται να αποδειχθεί μια ιστορική στιγμή στην ιστορία του βρετανικού λιανεμπορίου».
newsbeast.gr
Ακολουθήστε το HappenedNow.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Διαβάστε ολες τις ειδήσεις μας στο Facebook Group και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις