A bag is seen in detail as a model presents a creation by designer Nadege Vanhee-Cybulski as part of her Fall/Winter 2019-2020 women's ready-to-wear collection show for fashion house Hermes during Paris Fashion Week in Paris, France, March 2, 2019. REUTERS/Stephane Mahe

Τσάντες επωνύμων σχεδιαστών σε δημοπρασίες – Ο λόγος που οι γυναίκες προτιμούν αυτές τις αγορές

55

Οίκοι δημοπρασιών έχουν αναπτύξει τις επιχειρήσεις τους στον τομέα των τσαντών την τελευταία δεκαετία, καθώς η ζήτηση για επώνυμες μάρκες έχει αυξηθεί.

Μπορεί να είναι γνωστοί για την πώληση έργων του Πάμπλο Πικάσο και του Άντι Γουόρχολ αξίας εκατομμυρίων δολαρίων, αλλά οι οίκοι δημοπρασιών υψηλού κύρους είναι επίσης μερικά από τα τελευταία μέρη που μπορείτε να αγοράσετε με βεβαιότητα μια πολυτελή τσάντα σε άψογη κατάσταση για τετραψήφιο αντί για πενταψήφιο ποσό.

Οίκοι δημοπρασιών όπως ο Christie’s και ο Sotheby’s έχουν αναπτύξει τις επιχειρήσεις τους στον τομέα των τσαντών την τελευταία δεκαετία, καθώς η ζήτηση για επώνυμες μάρκες όπως η Hermès Birkin και η Chanel έχει αυξηθεί. Χάρη στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, οι νέοι ενδιαφέρονται περισσότερο για να γνωρίζουν την αγορά αξεσουάρ όσο ποτέ άλλοτε.

Κάποιοι μάλιστα προβάλλουν την Birkin ως καλύτερη επένδυση από τον χρυσό.

Την ίδια στιγμή, οι τιμές στην πρωτογενή αγορά εκτοξεύονται στα ύψη για πολλές μάρκες και οι λεγόμενες «σούπερ απομιμήσεις» ταλαιπωρούν τις ιστοσελίδες μεταπώλησης, κάνοντας τους καταναλωτές ανήσυχους, ακόμη και αν έχουν τον προϋπολογισμό για να ξοδέψουν. Σε αυτό το περιβάλλον, οι οίκοι δημοπρασιών -γνωστοί για το εμπόριο έργων τέχνης και αντικών- δεν είναι απλώς μέρη για να μπορείτε να κάνετε επενδύσεις, σύμφωνα με δημοσίευμα της WSJ.

Καλές προσφορές

Υπάρχουν επίσης αξιόπιστα μέρη για να βρείτε (σχετικά) καλές προσφορές.

«Υπάρχουν τσάντες που είναι για έναν πολύ σοβαρό συλλέκτη, αλλά έχουμε επίσης πολλά κομμάτια που ξεκινούν από 100 δολάρια», δήλωσε η Rachel Koffsky, η υπεύθυνη για τσάντες και αξεσουάρ στον οίκο Christie’s.

Η Koffsky οργανώνει τις δημοπρασίες τσαντών για τον οίκο, αξιολογεί τις τσάντες των πελατών και κρίνει την κατάσταση της τσάντας σε μια κλίμακα από το 1 έως το 6 με την ομάδα της. (Γδαρσίματα σε μέγεθος νυχιού στο δέρμα ή σημάδια φθοράς στο εσωτερικό της τσάντας που μπορούν να φανούν με μαύρο φως, θα ρίξουν και τις δύο μια κατά τα άλλα άψογη τσάντα στο 1,5).

Ο ρόλος των μέσων κοινωνικής δικτύωσης

Το πελατολόγιο έχει επίσης διευρυνθεί, ένα φαινόμενο που η Koffsky πιστώνει στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

«Υπάρχουν συλλέκτες όλων των διαφορετικών ηλικιών και τιμών», λέει. «Τα τελευταία πέντε χρόνια από το 29% των πλειοδοτών [και] αγοραστών μας που ήταν millenials, φτάσαμε στο 42%, και με τη γενιά Z από 1,5% σε 3%». Δεν είναι ένα τεράστιο ποσοστό, αλλά έχει διπλασιαστεί κατά τα τελευταία 5 χρόνια.

Τον Μάρτιο η Hermès μηνύθηκε στην Καλιφόρνια για φερόμενη παραβίαση της αντιμονοπωλιακής νομοθεσίας

Η Koffsky λέει ότι οι πελάτες είναι πολύ πιο ενημερωμένοι για τις ιδιαιτερότητες των τσαντών σήμερα απ’ ό,τι ήταν πριν από μια δεκαετία. Καθώς οι πολυτελείς τσάντες έχουν διαφημιστεί ως επενδύσεις και οι πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης όπως το TikTok έχουν άρει το πέπλο από τις αγοραστικές εμπειρίες που προηγουμένως περιορίζονταν στο 1%, περισσότεροι άνθρωποι ενδιαφέρονται να αγοράζουν τσάντες ως επένδυση.

«Πριν από δέκα χρόνια, όταν άρχισα να εργάζομαι στον οίκο Christie’s, ξόδεψα τόσο πολύ χρόνο για να εκπαιδεύσω τους ανθρώπους για το τι είναι μια Birkin, τι είναι μια Kelly, και σήμερα οι πελάτες έρχονται και λένε το «τι είναι μια Birkin, τι είναι μια Kelly».

Η Lucy Bishop, ειδική σε τσάντες για τον οίκο Sotheby’s στη Νέα Υόρκη, παρομοίασε την αγορά πολυτελείας με πυραμίδα, με την Hermès στην κορυφή και τη Chanel στη δεύτερη. Οι πιο δημοφιλείς τσάντες είναι οι τσάντες Birkin και Kelly της Hermès και η τσάντα με πτερύγιο της Chanel. Και οι τρεις διατίθενται σε μια σειρά από χρώματα και υφάσματα. Ωστόσο, η αγορά τους στην πρωτογενή αγορά δεν είναι πάντα εύκολη.

Παραβίαση

Τον Μάρτιο η Hermès μηνύθηκε στην Καλιφόρνια για φερόμενη παραβίαση της αντιμονοπωλιακής νομοθεσίας, καθώς απαιτούσε από τους πελάτες να αγοράσουν άλλα προϊόντα πριν τους δοθεί η ευκαιρία να αγοράσουν μια Birkin. Οι λιγότερο επιθυμητές τσάντες αναφέρονται ως «τσάντες χωρίς ποσόστωση» στη διαδικτυακή κοινότητα συλλογής τσαντών. Η Chanel έχει επίσης επικριθεί για τις αυξήσεις των τιμών της.

Τον Μάρτιο του 2024, η τιμή μιας μεσαίας Chanel Classic flap bag αυξήθηκε στα 10.800 δολάρια, σε σύγκριση με 4.900 δολάρια το 2016. Σε πρόσφατη δημοπρασία του οίκου Christie’s, μια μεγάλη τσάντα με πτερύγιο τύπου ακορντεόν από τη συλλογή cruise 2015 πωλήθηκε για 1.638 δολάρια.

Αυξήσεις τιμών

Οι αυξήσεις των τιμών και το “gatekeeping” (διαδικασία «φιλτραρίσματος» των πληροφοριών) είναι δύο λόγοι για τους οποίους οι άνθρωποι πηγαίνουν σε οίκους δημοπρασιών για τις τσάντες, είτε θεωρούν τους εαυτούς τους συλλέκτες είτε όχι.

«Κάποτε, οι δημοπρασίες προορίζονταν για ένα πολύ μικρό τμήμα του πληθυσμού της πολυτέλειας», δήλωσε η Monika Arora, ιδρύτρια της ιστοσελίδας PurseBop. «Οι πλειστηριασμοί και οι δημοπρασίες τσαντών έχουν γίνει πολύ πιο οικείες από ό,τι ήταν πριν από πολλά χρόνια. Είναι πλέον κατά κάποιον τρόπο μια μορφή αγορών μέσω ηλεκτρονικού εμπορίου και μπορεί κανείς να βρει εξαιρετικές προσφορές».

Η προσφορά είναι σχετικός όρος. Η Kirsty Merrett, η οποία συλλέγει τσάντες για περίπου 15 χρόνια και εδρεύει στην Αγγλία, έχει βρει τσάντες ώμου Chanel για 1.000 λίρες, και μια τσάντα Fendi για 150 λίρες σε δημοπρασία. «Ξέρω ότι κάποιοι άνθρωποι λένε: ‘Ω, Θεέ μου! Θεέ μου, δεν θα ξόδευα ποτέ τόσα πολλά«, αλλά για μια τσάντα Chanel αυτό είναι πολύ καλό», λέει η ίδια. είπε.

ΟΤ-ιν.γρ

Ακολουθήστε το HappenedNow.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε ολες τις ειδήσεις μας στο Facebook Group και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Αν σας άρεσε το άρθρο

Κάνετε Like