Δημιουργούνται ερωτηματικά και επιβάλλονται περαιτέρω διευκρινίσεις από τους αρμόδιους κυβερνητικούς παράγοντες

Το θετικό είναι ότι, μετά από αρκετά χρόνια που «σέρνεται» το θέμα που αφορά τον έλεγχο διαρροών στον αγωγό καυσίμων της Πολεμικής Αεροπορίας, τελικά, όπως είπε ο υπουργός Άμυνας στη Βουλή, λύθηκε, και ο τομέας ανατέθηκε στην αμερικανική εταιρεία, Lockheed Martin.

Ωστόσο, το ερώτημα ως προς το κόστος του έργου, ακόμα πλανάται. Η ερώτηση που είχε υποβληθεί στο Κοινοβούλιο προς τον Νίκο Παναγιωτόπουλο, έκανε λόγο «περί μελέτης προϋπολογισμού, ύψους έξι εκατομμυρίων ευρώ». Όμως, τώρα, κατά πληροφορίες, το έργο φέρεται να ανατέθηκε έναντι του ποσού των 12 εκ. ευρώ. Δηλαδή, στο διπλάσιο.

Εύλογα, ως εκ τούτου, δημιουργούνται ερωτηματικά ως προς τον τρόπο που γίνονται οι προμήθειες και τα εξοπλιστικά προγράμματα, και επιβάλλονται περαιτέρω διευκρινίσεις από τους αρμόδιους κυβερνητικούς παράγοντες.

Αναλυτικότερα, η ερώτηση την οποία είχαν υποβάλει οι βουλευτές του ΚΙΝΑΛ προς τον υπουργό Αμυνας, Νίκο Παναγιωτόπουλο, έχει ως εξής:

«Στο πλαίσιο τροποποίησης της συμφωνίας Ασφάλειας – Εφοδιασμού – Πληροφοριών (SSI) 1/2019, προστέθηκε το πρόγραμμα «Ηλεκτρονικής παρακολούθησης αγωγού καυσίμων» για τις ανάγκες της Πολεμικής Αεροπορίας.

Το ΓΕΑ, προκειμένου να προσεγγίσει το συνολικό κόστος για την υλοποίηση του εν λόγω προγράμματος, ανέθεσε την εκπόνηση αναλυτικής μελέτης προϋπολογισμού, σύμφωνα με την οποία το κόστος ανέρχεται σε 6 εκατ. ευρώ.

Στις αρχές Οκτωβρίου 2020 (5/10), το ΓΕΑ ενημέρωσε την αρμόδια επιτροπή της ΓΔΑΕΕ ότι το εκτιμώμενο κόστος του εν λόγω προγράμματος δύναται να περιοριστεί στα 8 εκατ. ευρώ, ενώ λίγες ημέρες αργότερα (12/10), το ΓΕΑ τροποποίησε το κόστος στα 12 εκατ. ευρώ.

Δεδομένου ότι: Εξειδικευμένος φορέας εκπόνησε σχετική αναλυτική μελέτη προϋπολογισμού του υπόψη προγράμματος.

Δεδομένου ότι: Επιδιώκεται η συμφερότερη προσφορά για εκπόνηση συγκεκριμένου έργου».

Και ερωτούσαν οι βουλευτές:

«1.Η υλοποίηση αυτού του προγράμματος θα γίνει από υπηρεσίες του ΓΕΑ ή από ιδιωτικό φορέα και ποιος είναι ο ενδιαφερόμενος ιδιωτικός φορέας;

2.Πως εξηγείται η διακύμανση του κόστους αρχικά με 6 εκατ. ευρώ, στη συνέχεια σε 8 εκατ. ευρώ και λίγες μέρες αργότερα σε 12 εκατ. Ευρώ;

3.Δικαιολογείται το κόστος των 12 εκατ. ευρώ σε συσχέτιση με το όφελος από την εκτιμώμενη εξοικονόμηση καυσίμων;

4.Ποιος φορέας έκανε τον αρχικό προϋπολογισμό των 6 εκατ. ευρώ και ποια η αμοιβή του; Υπήρχε και δεύτερη μελέτη προϋπολογισμού; Αν ναι, από ποιον φορέα και ποια η επανεκτίμηση του προϋπολογισμού;

5.Η χρηματοδότηση του εν λόγω προγράμματος θα μπορούσε να καλυφθεί από κονδύλια του ΝΑΤΟ;»

lawandorder.gr

Ακολουθήστε το HappenedNow.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε ολες τις ειδήσεις μας στο Facebook Group και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις