Τις καταγγελίες που είδαν το φως της δημοσιότητας σύμφωνα με τις οποίες υπάρχουν προβλήματα ασφαλείας και στο τραμ με αποτέλεσμα να κινδυνεύουν οι πολίτες διέψευσαν οι Σταθερές Συγκοινωνίες (ΣΤΑ.ΣΥ).

Δείτε την ανακοίνωση της εταιρείας:

«Το Τραμ είναι ένα μέσο μεταφοράς σταθερής τροχιάς, που συνυπάρχει στο οδικό δίκτυο των πόλεων με κινούμενα οχήματα και πεζούς. Ως όχημα δρόμου, οι ταχύτητες που αναπτύσσει είναι χαμηλές και κινείται, τηρώντας τον ΚΟΚ και το σύστημα σηματοδότησης οδικής κυκλοφορίας.

Η κίνηση και ο έλεγχός του γίνεται αποκλειστικά από τον ηλεκτροδηγό, μέσω της οπτικής επαφής που έχει με το δρόμο. Γι΄αυτό τον λόγο, δεν μπορεί να γίνει οποιαδήποτε σύγκριση με άλλα μέσα σταθερής τροχιάς.

Στο δίκτυο του Τραμ είναι εγκατεστημένο και λειτουργεί σύστημα τηλεματικής, συνδεδεμένο με το σύστημα οδικής κυκλοφορίας, που δίνει προτεραιότητα στο Τραμ και ενημερώνει το Κέντρο Ελέγχου για την ακριβή θέση των οχημάτων. Το σύστημα παράλληλα ενημερώνει τον επιβάτη κατά την παραμονή του στη στάση για τους χρόνους άφιξης των συρμών και αναμονής.

Σε περιπτώσεις τεχνικών δυσλειτουργιών του συστήματος, το Πρωτόκολλο Λειτουργίας προβλέπει συγκεκριμένες διαδικασίες, που ακολουθούνται από τους άρτια εκπαιδευμένους και έμπειρους ηλεκτροδηγούς της ΣΤΑ.ΣΥ.

Η επικοινωνία των ηλεκτροδηγών με το Κέντρο Ελέγχου είναι συνεχής και αδιάλειπτη καθ’ όλη τη διάρκεια του δρομολογίου, μέσω σύγχρονου συστήματος επικοινωνίας (tetra).

Στο Κέντρο Ελέγχου Τραμ είναι εγκατεστημένο και λειτουργεί σύστημα παρακολούθησης όλων των οχημάτων, που κινούνται στο δίκτυο σε πραγματικό χρόνο, με ανανέωση του στίγματος και της θέσης του κάθε οχήματος κάθε 20 δευτερόλεπτα. Όταν ανακύπτουν τεχνικά ζητήματα, επιδιορθώνονται άμεσα, ακολουθώντας και στην περίπτωση αυτή τις ισχύουσες διαδικασίες και τους κανονισμούς ασφάλειας.

Με την προμήθεια και κυκλοφορία των 25 σύγχρονων νέων οχημάτων Τραμ από τον Δεκέμβριο του 2021, οι δυσλειτουργίες στο σύστημα της τηλεματικής έχουν ελαχιστοποιηθεί. Υπογραμμίζουμε πως το συγκεκριμένο σύστημα λειτουργεί επικουρικά και δεν αφορά στην ασφαλή μετακίνηση του επιβατικού κοινού».

Η καταγγελία

Η κατάσταση του σιδηροδρομικού δικτύου, σε συνδυασμό με την υποβάθμιση, την εγκατάλειψη των υποδομών και των συστημάτων ασφαλείας σε όλα –όπως φαίνεται- τα μέσα που κινούνται σε ράγες, έχει δημιουργήσει ένα επικίνδυνο «κοκτέιλ», το οποίο ανά πάσα ώρα και στιγμή μπορεί να οδηγήσει σε ατύχημα, ή δυστύχημα.

Ο Πρόεδρος των εργαζομένων Τραμ Αττικής Χρήστος Τσώλης, μιλώντας στον Real FM και στον ΑΝΤ1, είπε μεταξύ άλλων ότι τα προβλήματα υπάρχουν από το 2019. Το κέντρο ελέγχου του τραμ «δεν βλέπει» που είναι οι συρμοί, η τηλεματική δεν λειτουργεί και οι οδηγοί λειτουργούν χειροκίνητα, ενώ τα παλιά οχήματα δεν «σηκώνουν» το νέο σύστημα!

«Υπάρχει κίνδυνος ατυχήματος, εκεί που πηδάει ο επιβάτης (σ.σ. όταν δεν υπάρχει φανάρι), να σκοτωθεί», είπε χαρακτηριστικά και εξήγησε την κατάσταση στο δίκτυο του τραμ:

«Η τηλεματική δεν λειτουργεί, δεν συνεργάζονται οι συρμοί μετά φανάρια. Το κέντρο ελέγχου δεν μπορεί να δει που βρίσκονται οι συρμοί. Υπάρχει περίπτωση να σβήσει το κέντρο ελέγχου, να είναι τυφλό και να μη βλέπει τους συρμούς. Οι οδηγοί λειτουργούν χειροκίνητα, εκεί που δεν υπάρχει φανάρι, οι επιβάτες πηδούν από το όχημα και οι κατευθύνσεις, τα ‘ψαλίδια’ που λέμε, αλλάζουν ανά πάσα στιγμή … Υπάρχει κίνδυνος ατυχήματος, εκεί που πηδάει ο επιβάτης να σκοτωθεί». 

Συνέχισε λέγοντας ότι όλοι ξέρουν τα προβλήματα, ενώ έχει γίνει μήνυση και στην Εισαγγελία:

«Τα παλιά οχήματα δεν μπορούν να λειτουργήσουν με το νέο σύστημα της τηλεματικής που έβαλαν το 2019. Όλα αυτά τα έχουμε καταθέσει στον Εισαγγελέα, το 2019 κάναμε εξώδικα στην Αττικό Μετρό. Η πολιτική ηγεσία τα γνωρίζει. Όλοι τα γνωρίζουν. Έγινε μήνυση στην Εισαγγελία να παρέμβει το 2021 και ακόμα δεν ξέρω τι έχει γίνει. Μας καλέσανε για καταθέσεις και από τότε τίποτα».

Διευκρίνισε ακόμα ερωτώμενος για το ενδεχόμενο σύγκρουσης συρμών, πως, «αν το κέντρο ελέγχου είναι ‘τυφλό,’ υπάρχει κίνδυνος. Για παράδειγμα, Ιταλός (σ.σ. το έχουν Ιταλοί αυτό το σύστημα) έκανε επανεκκίνηση χωρίς να ενημερώσει καν το κέντρο στην Αθήνα κι έσβησε τελείως το κέντρο ελέγχου για μερικές ώρες. Όταν έχουν οι συνάδελφοι στο κέντρο ελέγχου να διαχειριστούν ένα περιστατικό, όπως π.χ. μια μονοδρόμηση, πώς θα το κάνουν αν δεν βλέπουν; Πώς θα ενημερώσεις; Με τον ασύρματο. Αν δεν πιάνει; Ο ανθρώπινος παράγοντας έρχεται μετά και έρχεται το μοιραίο. Αυτό είναι το πρόβλημα».

newsbreak.gr

Ακολουθήστε το HappenedNow.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε ολες τις ειδήσεις μας στο Facebook Group και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις