Ο σταθμός του ΟΣΕ στη Θεσσαλονίκη έχει «νεκρώσει» από την 1η Μαρτίου, λίγες ώρες μετά την σιδηροδρομική τραγωδία στα Τέμπη, που άφησε πίσω της 57 νεκρούς. Εδώ και 22 ημέρες μετά την τραγωδία ο σταθμός είναι άδειος με τις επιχειρήσεις να βλέπουν τους τζίρους τους να πέφτουν κατακόρυφα. Οι δέκα επιχειρήσεις που βρίσκονται εντός του νέου σιδηροδρομικού σταθμού εξυπηρετούσαν κυρίως το επιβατικό κοινό που ταξίδευε με τρένο. Πλέον τα τραπεζοκαθίσματα είναι άδεια και οι ιδιοκτήτες δεν βλέπουν πελάτες να μπαίνουν στα μαγαζιά τους. Οι μόνοι που κινούνται στον σταθμό είναι οι εργαζόμενοι, οι οποίοι κάθε μέρα βρίσκονται στο πόστο τους.

Οι καταστηματάρχες συγκλονισμένοι μετά το πολύνεκρο σιδηροδρομικό δυστύχημα έχουν να αντιμετωπίσουν και τα έξοδα της επιχείρησής τους, τα οποία «τρέχουν», την ώρα που ο τζίρος τους είναι σχεδόν μηδενικός. Ζητούν να υπάρξει στήριξη από την πολιτεία καθώς δεν μπορούν να ανταπεξέλθουν στις υποχρεώσεις τους.

«Η απόλυτη καταστροφή»

«Από την 1η Μαρτίου είμαστε στο απόλυτο μηδέν. Ενώ την Τρίτη 28 Φεβρουαρίου λέγαμε δόξα τω θεώ από τα ξημερώματα ήρθε η απόλυτη καταστροφή. Η επόμενη μέρα είναι δύσκολη μέσα στο κτίριο του ΟΣΕ στη Θεσσαλονίκη. Δεν υπάρχει καμία πρόβλεψη από το ελληνικό κράτος για τις δέκα επιχειρήσεις, είτε για τους επιχειρηματίες, είτε για το υπαλληλικό προσωπικό. Είναι 300 ψυχές, οι οικογένειες των επιχειρηματιών και των εργαζομένων. Εμείς δουλεύουμε με το επιβατικό κοινό», αναφέρει στο thestival.gr ο Κώστας Σλαβάκης, ο οποίος διατηρεί κατάστημα εστίασης εντός του σταθμού από τον Μάρτιο του 2018.

Ο κ. Σλαβάκης επικοινώνησε με το αρμόδιο υπουργείο προκειμένου να ληφθεί απόφαση για στήριξη των επιχειρήσεων τουλάχιστον μέχρι τον προσεχή Σεπτέμβριο. Ο ίδιος ζητά να επαναφέρουν τα μέτρα που είχαν ληφθεί για τις επιχειρήσεις την περίοδο του κορωνοϊού προκειμένου να μπορέσουν να επιβιώσουν. «Θα πρέπει να επαναφέρουν τα μέτρα για τον κορωνοϊό από την Γενική Γραμματεία Εμπορίου για να μπορέσουμε να προχωρήσουμε στην επόμενη μέρα. Να βγει μια απόφαση για τα καταστήματα που βρίσκονται μέσα στον Σιδηροδρομικό Σταθμό. Να υπάρξει μέριμνα από το ελληνικό κράτος. Τουλάχιστον να υπάρχει κάποια στήριξη μέχρι τον ερχόμενο Σεπτέμβριο, οπότε έχει ανακοινωθεί ότι θα ξεκινήσει η τηλεδιοίκηση. Απαιτούμε να υπάρξει βοήθεια έως τέλος Σεπτέμβριο τώρα, χθες», τονίζει ο κ. Σλαβάκης.

Σημειώνεται ότι σήμερα θα ξεκινούσαν δρομολόγια ορισμένες αμαξοστοιχίες από Θεσσαλονίκη. Μετά από σύσκεψη που είχαν χθες, Τρίτη, σιδηροδρομικοί με την διοίκηση της Hellenic Train αποφασίστηκε να μην ξεκινήσουν δρομολόγια επιβατικές αμαξοστοιχίες, παρά μόνο εμπορικές. Σύμφωνα με τον κ. Σλαβάκη, ακόμη και αν ξεκινούσαν δρομολόγια οι επιβατικές αμαξοστοιχίες για Φλώρινα και Δράμα η κίνηση στα μαγαζιά εντός του σταθμού θα ήταν μειωμένη καθώς το 85% της δουλειάς των καταστημάτων και των εκδοτηρίων αφορά τα δρομολόγια Θεσσαλονίκη – Λάρισα και Θεσσαλονίκη – Αθήνα. «Στις καλές μέρες του σταθμού μπορεί κάλλιστα οποιοσδήποτε να δει τι κομμένα εισιτήρια έχει για Φλώρινα, Έδεσσα, Βέροια, τι εισιτήρια έχει για Σέρρες, Δράμα και τι εισιτήρια έχει για Λάρισα, Θεσσαλονίκη, Αθήνα. Το 85% της δουλειάς είτε των μαγαζιών είτε των εισιτηρίων που κόβονται στα εκδοτήρια είναι το Θεσσαλονίκη – Λάρισα και Θεσσαλονίκη – Αθήνα. Στις καλές μέρες φεύγουν 35 άτομα για να πάνε από Θεσσαλονίκη στη Φλώρινα. Στην καλύτερη μέρα για Δράμα φεύγουν 22 άτομα. Το τρένο στη Θεσσαλονίκη δουλεύει με το Θεσσαλονίκη – Λάρισα και το Θεσσαλονίκη – Αθήνα» αναφέρει χαρακτηριστικά.

«Έχουν πάθει όλοι σοκ και μαζί και εμείς»

«Η κατάσταση είναι δύσκολη. Ο κόσμος φοβάται ακόμη και να μπει μέσα στον ΟΣΕ για να πάρει κάτι. Εμείς είμαστε στις θέσεις μας αλλά έχει πέσει δραματικά η κίνηση. Έχουν πάθει όλοι σοκ και μαζί και εμείς», υπογραμμίζει στο thestival.gr η Βασιλική Σκαπέρδα, υπεύθυνη στο φαρμακείο του σταθμού, η οποία ζητάει να υπάρχει μέριμνα από το κράτος τουλάχιστον ως προς το ζήτημα του ενοικίου σε πρώτη φάση. «Μακάρι να ορθοποδήσει όλο το σύστημα και να μπορέσουν να δουλέψουν τα μαγαζιά. Το κράτος θα μας ζητήσει τους φόρους, θα πρέπει και το κράτος να ανταποκριθεί σε αυτό που ζητάμε εμείς», αναφέρει.

Η κα Σκαπέρδα σημειώνει ότι το ελάχιστο που μπορεί να εκφράσει στους συγγενείς των θυμάτων είναι τα συλλυπητήριά της. «Οι ψυχές δεν επανέρχονται», λέει η ίδια.

«Δεν χρησιμοποιούσα το τρένο πολύ. Πίστευα ότι όταν ταξίδευα με τα παιδιά μου το τρένο είναι ασφαλές. Θα φοβόμουν να μπω ξανά τώρα. Ο κόσμος θέλει να αποκτήσει ξανά την εμπιστοσύνη και αυτό θα γίνει αν δει με τα μάτια του ότι υπάρχει ασφάλεια στις γραμμές. Ένας που έχει χάσει τον άνθρωπό του πώς θα ταξιδέψει ξανά; Την ημέρα μετά την τραγωδία όταν άνοιξα τα στόρια υπήρχε απόλυτη ησυχία, κατάλαβα ότι κάτι δεν πάει καλά. Όταν ενημερώθηκα τι είχε γίνει και έρχονταν στον σταθμό συγγενείς συνειδητοποίησα το μέγεθος της τραγωδίας. Δεν περίμενα το 2023 να γίνει τέτοιο δυστύχημα», προσθέτει.

«Απελπιστική η κατάσταση»

Ο Ευγένιος Τσομπάνογλου εδώ και 12 χρόνια είναι ιδιοκτήτης ψιλικατζίδικου εντός του σταθμού. «Η κατάσταση μετά το συμβάν είναι απελπιστική. Ζητάμε μια βοήθεια από την πολιτεία για να μπορέσουμε και εμείς σαν επιχειρηματίες να επιβιώσουμε. Μετά την καραντίνα δεν έχουμε ζήσει κάτι τέτοιο. Είναι 95% κάτω ο τζίρος. Δεν κυκλοφορεί ψυχή. Έχει νεκρώσει ο σταθμός», σημειώνει.

«Ζητάμε βοήθεια όπως ήταν στην περίοδο της καραντίνας»

Από την πλευρά του, ο Στέλιος Μανάρης, ιδιοκτήτης τσαγκαράδικου – κλειδαράδικου εδώ και 14 χρόνια σημειώνει ότι δεν έχει εκτός από την καραντίνα δεν έχει ξαναζήσει κάτι τέτοιο. Ο τζίρος της επιχείρησής του έχει μειωθεί κατά 90 %.

«Έχουν δει πολλά τα μάτια μας, αλλά αυτό παραπάει. Τα έξοδα τρέχουν. Είναι περίοδος καραντίνας για εμάς. Βλέπουμε ότι έχει μέλλον. Σήμερα ξεκίνησαν δρομολόγια στην Αθήνα, στη Θεσσαλονίκη δεν υπάρχουν δρομολόγια. Αυτό θα πάρει μήνες. Θέλει καιρό να εμπιστευτεί ο κόσμος τα τρένα. Ζητάμε βοήθεια όπως ήταν στην περίοδο της καραντίνας, δεν ζητάμε ελεημοσύνη», τονίζει στο thestival.gr.

ΜΑΓΔΑ ΠΕΤΡΟΠΟΥΛΟΥ

thestival.gr

Ακολουθήστε το HappenedNow.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε ολες τις ειδήσεις μας στο Facebook Group και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις