Στο Ισραήλ, έναντι εξαιρετικά τσουχτερού τιμήματος, θα δώσει το υπουργείο Άμυνας την συντήρηση μεταγωγικών αεροσκαφών, C-130.

Όπως διευκρίνισε ο υπουργός Εθνικής Άμυνας, Νίκος Δένδιας, απαντώντας σε ερώτηση του βουλευτή του ΠΑΣΟΚ, Δημήτρη Μπιάγκη, τρία C-130, θα μεταφερθούν στο Ισραήλ, προκειμένου να γίνει εκεί η συντήρησή τους έναντι 58,3 εκατομμυρίων ευρώ (!). Ετσι, η ΕΑΒ, η αμυντική βιομηχανία για την οποία δήθεν κόπτεται η κυβέρνηση, μένει για μια ακόμη φορά εκτός νυμφώνος.

Άραγε, αυτά ήταν τα «ντήλ» που συμφώνησε ο Ν. Δένδιας στην επίσκεψή του στο Ισραήλ, από τις πρώτες του ως υπουργού Εθνικής Άμυνας; Αυτό που επί τέσσερα συναπτά έτη δεν τολμούσαν να κάνουν στο υπουργείο Εθνικής Άμυνας, αν και πολύ το ήθελαν σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες, εξαιτίας του τσουχτερού τιμήματος, αποφάσισε να το κάνει εν μια νυκτί;

Ούτε συνεργείο για «Φιατάκια» C-130

Να σημειωθεί ότι ενώ επί τέσσερα χρόνια η «1η φορά κυβέρνηση Μητσοτάκη» προέβαινε σε εξοπλιστικές αγορές «Φεράρι» και τις διαφήμιζε με κάθε ευκαιρία, δεν είχε φροντίσει ούτε καν να οργανώσει το «σέρβις» για «Φιατάκια». Ετσι, τα κρίσιμης σημασίας για τις Ενοπλες Δυνάμεις μεταφορικά αεροσκάφη, C-130, στην απόλυτη πλειοψηφία τους, έμεναν επί σειρά ετών καθηλωμένα στο έδαφος.

Και τώρα τι προωθεί η «2η φορά κυβέρνηση Μητσοτάκη»; Αφενός την πανάκριβη μεταφορά τριών C-130 (θα «κοπούν» σε τμήματα για να μεταφερθούν) στο Ισραήλ και το εξίσου πανάκριβο «σέρβις» τους. Αφετέρου την λίαν ενδιαφέρουσα μεθόδευση, σύμφωνα με εντονότατη φημολογία και κυβερνητικές διαρροές, ότι προωθείται και η αγορά καινούργιων (ίσως τεσσάρων) μεταγωγικών αεροσκαφών από τις ΗΠΑ.

Είναι εμφανές ότι αυτή η κυβέρνηση … δελεάζεται σφόδρα από τις … ακριβές αγορές καινούργιων συστημάτων (!). Εξάλλου, οι αγορές έχουν «ψωμί» και όχι τα συνεργεία για «Φιατάκια». Ωστόσο, και καινούργιες αγορές και πανάκριβες συντηρήσεις; Πόσο θα αντέξει ο κορβανάς του υπουργείου Εθνικής Άμυνας;

Συντήρηση σε Έλληνες ιδιώτες

Άκρως ενδιαφέρον είναι ότι, με μια ιδιαίτερα αμφιλεγόμενη απόφασή της, η διοίκηση της ΕΑΒ, με το πράσινο φως κυβερνητικών κύκλων, είχε δώσει με απευθείας ανάθεση (για πολλοστή φορά) την συντήρηση των C-130 σε ιδιωτική εταιρεία, η οποία έχει καταγγελθεί, ιδιαίτερα από συνδικαλιστές στην ΕΑΒ, ότι δεν πληρούσε τα κριτήρια γι’ αυτό.

Η, δε, ΕΑΒ ή οποία έκανε και έπρεπε να συνεχίσει να κάνει το «σέρβις» στα C-130 έμεινε … στα κρύα του λουτρού. Τώρα, οι ιδιώτες, κανονικά, θα πρέπει να παραδώσουν εντός του έτους δύο συντηρημένα C-130. Οι κακές γλώσσες, ωστόσο, αμφιβάλλουν ακόμα και για ένα.

Σκανδαλώδης υπόθεση

Η υπόθεση των C-130, έτσι όπως μεθοδεύτηκε τα προηγούμενα χρόνια, αλλά και τώρα με την «2η φορά κυβέρνηση Μητσοτάκη» και τις νέες κινήσεις του υπουργείου Εθνικής Άμυνας, τείνει να λάβει διαστάσεις σοβαρού σκανδάλου, αφού μοιράζονται δεξιά και αριστερά τα δεκάδες εκατομμύρια σαν … στραγάλια, αλλά C-130 οι Ένοπλες Δυνάμεις δεν έχουν.

Και μέσα στου (εξοπλιστικού) «Κουτρούλη τον γάμο», η ΕΑΒ έχει γίνει μαλλιά κουβάρια, εξαιτίας, εκτός των άλλων, και των C-130. Είναι χαρακτηριστικό ότι η κυρία Θεοδώρα Βαρβιτσιώτη, που είχε τη θέση γενικού διευθυντή της γενικής διεύθυνσης οικονομικών και διοικητικών υπηρεσιών με σύμβαση τριετίας, έχει στραφεί με αγωγή της κατά της διοίκησης της ΕΑΒ.

Το antitheto.gr παρουσιάζει σημείο της αγωγής της Θ. Βαρβιτσιώτη, η οποία ισχυρίζεται ότι στις «22-8-2022 υπέβαλα αναφορά στην Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ) για τη μη σύννομη απευθείας ανάθεση εργασιών εργοστασιακής συντήρησης αεροσκαφών C-130 Η/Β Π.Α. ύψους 4.341.880 ευρώ χωρίς ΦΠΑ (ετών 2022 -2024) στην εταιρεία AMS ως αντιβαίνουσα τον νόμο 4412/2016 περί απευθείας αναθέσεων για παροχή υπηρεσίας ή για προμήθεια».

Βεβαίως, η αγωγή της Θ. Βαρβιτσιώτη αφορά εργασιακές διαφορές της με την διοίκηση της ΕΑΒ και όχι συγκεκριμένα το θέμα των C-130. Θα’ χει, όμως, ιδιαίτερο ενδιαφέρον εάν προσκομίσει στοιχεία και αποδείξει ενώπιον του δικαστηρίου «προβληματάκια» στην απευθείας ανάθεση για τα μεταγωγικά αεροσκάφη. Οπως επίσης, ιδιαίτερο ενδιαφέρον θα έχει εάν υλοποιηθεί το συμβόλαιο για την έγκαιρη παράδοση των C-130 από τους ιδιώτες ή όχι.

Χωρίς F-35

Κατά τα λοιπά, από το εξοπλιστικό πρόγραμμα των Ενόπλων Δυνάμεων που … διέρρευσε και δημοσιοποιήθηκε, αν και ήταν «απόρρητο», είτε με ευθύνη του υπουργείου Εθνικής Άμυνας που έδωσε τα στοιχεία στο Κοινοβούλιο, είτε της Βουλής, στον προγραμματισμό δεν γίνεται ούτε καν κουβέντα για προμήθεια από την Ελλάδα των αμερικανικών μαχητικών αεροσκαφών πέμπτης γενιάς, F-35. Και στις ΗΠΑ, πάντως, ενόψει εξελίξεων στις αμερικανο-τουρκικές σχέσεις, το θέμα έχει «παγώσει».

Ούτε αποφάσεις για προμήθεια τεσσάρων κορβετών για το Πολεμικό Ναυτικό αναμένεται να ληφθεί μέχρι το τέλος του έτους, αλλά ούτε και για τον εκσυγχρονισμό των παλαιών φρεγατών, ΜΕΚΟ.

Επιπλέον, ένα ακόμη «αγκάθι» παρουσιάστηκε με την συντήρηση των ελικοπτέρων Super Puma, αφού ο σχετικός διαγωνισμός έχει μπλοκαριστεί από το Ελεγκτικό Συνέδριο.

Διαβάστε εδώ – Νέα απίστευτη γκάφα: Στη φόρα απόρρητα εξοπλιστικά προγράμματα

antitheto.gr

Ακολουθήστε το HappenedNow.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε ολες τις ειδήσεις μας στο Facebook Group και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις